Grue tout-terrain FAUN ATF 60G-3








Si vous décidez d'acheter un véhicule ou du matériel à bas prix, assurez-vous que vous communiquez avec un vendeur réel. Cherchez autant d'informations sur le propriétaire que possible. Un escroc peut se faire passer pour une société réelle. En cas de doute, contactez-nous en utilisant le formulaire de commentaires afin que nous effectuions un contrôle supplémentaire.
Avant d'effectuer un achat, étudiez attentivement plusieurs offres de vente afin de connaître le coût moyen du modèle de véhicule ou d'équipement que vous avez choisi. Si le prix de l'offre qui vous intéresse est très inférieur aux offres similaires, réfléchissez bien. Une différence de prix considérable peut indiquer la présence de défauts cachés ou une tentative d'escroquerie.
N'achetez pas de produits dont le prix est trop différent du prix moyen de produits similaires.
Ne consentez pas à payer une caution ou une avance douteuse. En cas de doute, n’hésitez pas à demander des précisions, des photos et des documents supplémentaires, vérifier l'authenticité des documents ou encore poser des questions.
C'est l'arnaque la plus répandue. Des vendeurs malhonnêtes peuvent demander une avance sur le montant total pour « réserver » votre achat. De cette manière, ils peuvent recueillir un montant considérable, puis disparaître.
- Faire un prépaiement sur la carte
- N'effectuez pas de prépaiement sans établir de documents confirmant le transfert d'argent si le vendeur vous semble suspect au cours de vos échanges.
- Transfert de l'argent sur le compte séquestre
- Méfiez-vous de ce genre de demandes, il est très probable que vous soyez en train de communiquer avec un fraudeur.
- Virement sur le compte d'une société avec un nom similaire
- Soyez vigilant(e), des fraudeurs peuvent se faire passer pour des entreprises connues en introduisant des modifications mineures dans le nom. Ne transférez pas d'argent en cas de doute sur le nom de l'entreprise.
- Substitution de ses propres coordonnées dans la facture d'une entreprise réelle
- Avant d'effectuer le virement, vérifiez que les coordonnées indiquées sont exactes et qu'elles appartiennent à l'entreprise indiquée.
Coordonnées du vendeur

Crane Chassis:
3-axle chassis with sliding coupling at the front, 3 access steps on each side of the undercarriage, bracket for the 6t hook block on the right side of the boom rest
4-point outriggers, hydraulic, with outrigger width detection, outrigger base widths: 6.40m / 5.40m / 4.40m / 2.40m
ZF AS-Tronic transmission mechanically linked to the engine, installed in the upper carriage, driving the undercarriage via angle gearbox and drive shafts
Drive through drive shafts from the upper carriage through the crane's slewing center, with differential and differential lock
6x6x6 drive/steering – hydropneumatic suspension with level control
Dual-circuit compressed air brake system with ABS and air dryer
ZF Servocom dual-circuit hydro steering, mechanically and hydraulically assisted, all-wheel steering, crab steering
Two-person driver's cab with independent hot water heater Thermo 90 Pro
24-volt electrical system with full lighting, including bi-halogen main headlights, LED daytime running lights, 2 LED fog lights, side marker lights, rear fog light, reversing lights, 4 support area floodlights switchable from the undercarriage cab, 2 rotating beacons, acoustic reverse alarm, centralized lubrication systemCrane Upper Carriage:
Torsion-resistant welded structure with an external-toothed, single-row slewing ring
Mercedes-Benz 6-cylinder diesel engine type OM 936 LA, EUROMOT IV
ZF AS-Tronic mechanical transmission
Dual-circuit hydraulic system, diesel-hydraulic, with oil cooler, 1 axial piston pump (electro-hydraulically adjustable) for telescoping, luffing, and hoisting gear, and 1 additional axial piston pump (electro-pneumatically adjustable) switchable for combined function telescoping
Two 4-way joystick controls
Five-section telescopic boom 9.5m–48.0m, telescopable under partial load
Luffing system with differential cylinder and integrated lowering brake valve, hoisting system with rope drum rotation sensor and end switch, hoist rope with SUPER-STOP rope lock
Slewing system with two-stage planetary gearbox, foot-operated service brake, and lock
Counterweight 5t, ballasting from the crane cab
Operating and control elements for crane operation and maneuvering from the crane cab
24-volt electrical system with 2 work lights integrated into the upper carriage cab
Asymmetrical outrigger width detection with load moment limitationAdditional Equipment for Crane Chassis:
Tow coupling D-value 200kN 48 RF (not with 5.6)
Eddy current brake on the 3rd axle
Tire pressure monitoring system
Aluminum toolbox at the rear with wooden storage compartment
Switchable reversing lights and mirrors
10m jump-start cable
Tires: 14.00 R25
Reversing cameraAdditional Equipment for Crane Upper Carriage:
1.6m heavy-duty jib
25t load hook for installation in heavy-duty jib
Additional counterweight 7.9t for 13.0t maximum weight incl. LMB program for 3.3t / 7.2t / 8.0t / 9.2t / 10.1t / 13.0t counterweight
Wind speed sensor
3-sheave hook block, double hook
1-sheave hook block, single hook
Winch operating hours counter
Remote crane control
2 work lights on base boom
Aviation warning light at boom head
Charging and jump-start socket
Monitoring camera for main winchIn the meantime, the crane has been labeled.
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